6 Şubat 2014 Perşembe

Sevgililer Günü Nedir | Sevgililer Günü Hakkında Bilgi | Aziz Valentine Günü


Çoğu insanın kutladığı özel günler ve bayramlar vardır. Bu bayramlar ve özel günlerin kökeni çoğunlukla bilinmez. Bazı insanlar bu gün ve haftaları sadece eğlence amaçlı kutlayabilir. Fakat bu düşünce yanlıştır ve körükörüne bir atasözüne karşılık gelir.

Cahil adam meyve vermeyen ağaca benzer.

Açıkçası burada biraz sert konuşmuş olabilirim. Ama şunu bilirim ki hakikatler acıdır. İnsan üşengeçtir. Ya da ben üşengecim. Neyse bunu tatışma konusu haline getirmeyelim. Velhasıl konumuz Sevgililer Günü.

Her yılın Şubat ayının 14.günü kutlanan bu aşk dolu gün yada öyle sanılan,tüm dünya da neşeyle ve hüzünle kutlanılıp bunun yanısıra hediye alım piyasasında bayağı bi artış neden olan Sevgililer gününde dünyada tam 1 milyar civarında kart gönderilip alınmaktadır. Yani öyle böyle değil çok önemli bir gün ama çoğu insanın bu günün kökeninin nereye dayandığına dair pek bir fikri yok. Neden yok? Çünkü araştırmıyor kimse, öğrenmiyor. Bu da yine bi atasözüne denk geliyor aslında.

Armut piş ağzıma düş. Öyle beklersin tabi armutun ağzına düşmesini.
Sevgililer günü bir Hristiyan bayramıdır. Çoğunuz şaşırdı biliyorum. Roma Katolik inancına dayanan bu gün Valentine adında ki bir din adamına ilan edilmiş bir bayram günü olarak ortaya çıkmış. Böylece Aziz Valentine günü ingilizceden nasibini alarak Valentine days falan filan bir dönüşümle dilimize sevgililer günü olarak yansımış. (Batı dillerinde Valentine sevgili anlamına gelmektedir)

Ayrıca Valentine Day yani Sevgililer günü müslümanlarca pek hoş karşılanmamaktadır. Başta Suudi Arabistan olmakla beraber kutlamaları ülkede yasaklamıştır.

Sevgililer gününün anlamı bu işte. Ümit ederim ki bu yazıyı okuyucularımız dikkate alarak bana hak vereceklerdir.
Burada önyargı oluşmasın diye şunu da belirtmek isterim. Ben burada "eee?" kısmında bir propaganda yapmaya çalışmadım sadece mantıki bir olguya mantıksızca yaklaşan toplumların başlarının üzerinde bir aydınlanma ışığı yaktım. Bilmem anlatabildim mi?

Daha fazla bilgi almak için: http://tr.wikipedia.org/wiki/Sevgililer_G%C3%BCn%C3%BC


Etiketler: aziz valentine, sevgililer günü, en güzel hediye, hristiyan bayramları, sevgililer günü nedir, sevgililer günü anlamı, sevgililer günü neden kutlanır