11 Şubat 2014 Salı

Nymphomaniac - Lars Von Trier - Aykırı Filmler


Nymphomaniac denilince aklınıza ne geliyor bilmiyorum ama bana yabancı bir kelime. Sonrasında birkaç araştırma ve Nemfomanyak olarak Türkçe'ye aktarılmış ingilizce kelimesiyle aynı anlama gelen bir terim buldum. Bu kelime genelde aşırı derecede cinsel ilişki ihtiyacı duyan dişi canlılar için kullanılıyormuş. Sanırım bunu biliyorum ama nasıl bir kalıba uydurulduğunu bilmiyordum.
Canlı kısmını biraz daha daraltarak insanlara indirgeyelim. Neyse ki konumuz insani varlıklarla ilgili. (Varlık felsefesi yapmak gibi olmasın)
Lars Von Trier'i kiminiz tanır kiminiz ismini bile yeni duyuyor olabilir. Ama benim devamlı takip ettiğim bir sanatçı. Burada altını çiziyorum ki sanatçı tabi Cannes Film Festivalinden kovulmuş o başka bi konu. Neyse Çektiği aykırı filmlerle adından söz ettirmiş bir insan, bu arkadaş. AntiChrist'i izlediniz mi bilmiyoum ama erotik ve drama sevenler için gerçekten bir velinimet. Ama akademik anlamda tabi. Yanlış anlaşılmalara meydan vermek olmaz şimdi. Lars Von Trier'in auteur kimliğinden ödün vermeyecek şekilde devam ettirdiği filmsel temalar Nymphomaniac ile devam ediyor. Filmin 21 Martta vizyona gireceği biliniyor. Girdiği takdirde ilk seansa gideceğim. Çünkü izlemezsem meraktan patlarım doğrusu.
Filmin konusu zaten isminden de anlaşılacağı gibi Erotik bir şekilde ilerliyor. Joe adında nemfomanyak bir kızı merkezinde inceliyor. Yani başrolde bu kız var. Devamında da bu kızın hayatı 50 yaşına kadar film şeridi edasıyla cinsel hayatı anlatılıyor. Özellikle de cinsel olan anılarına odaklanıyor film. Son derece yakışıklı olan Seligman sokakta dövülmüş olarak Joe'yu bulur ve onu evine götürerek yaralarını sarar. Joe bu adamın evinde kalırken kendi hikayesini de anlatmaya başlar...
Filmin oyuncu kadrosuna bakacak olursak bayağı bir sürpriz isimle karşılaşacağımıza inanıyorum. Uma Thurman bu sürprizlerden birisi. Zaten bu hanım hanımcık rollerde oynayan bayanı böyle bi filmde duydum ya artık sanat için herşeyin yapılabileceğine inandım. Tabi bu benim kişisel saptrolojik fikrim.
Ardından Christian Slater ve en sürpriz isim olarak Shia LaBeouf'u görüyoruz. Adam zaten belliydi. Transformers serisinde kaç farklı kızla gördük kendisini. Her bölümde değişik bir Mankenle. Bende şaşırdım. Filmdeki rolü gereği ezik bir karakteri vardı zaten. Nerden buluyo böyle kızları şaşırıyordum yani. Neyse konu çok saptı. Ben zaten bu adama gıcık gidiyodum o filmden dolayı. Decepticon'lar öldürsün diye bakıyordum. Öhüüh öhöö...
Willem Dafoe'de bu kadro içerisinde. Zaten AntiChrist'te de vardı. Filmin bütçesi tamı tamına 9 400 000 €. Yani Türkçe olarak çok para. Ayrıca Nymphomaniac bir seri olacak gibi görünüyor.
Filmin orijinal adı: Nymphomaniac : Volume I
Bakalım ülkemizde Box Office listelerine girebilecek mi. Ben pek girebileceğini sanmıyorum zaten. Çünkü bi kere Recep izin vermez arkadaşım. Sanatın içine etti yıllarca. Şimdi de eder. Merak etmeyin.
 Bu filmle ilgili erotizmden başka bir beklentim yok zaten. Ama bir umut nur yüzlü Lars Von Trier için doğabilir. Yakın bir zamanda bu kaliteli yönetmenle ilgili bir yazı dizisini de ele alacağım. Mutlaka seyir de kalın...


Film Fragmanı



Etiketler: lars von trier kimdir, Nymphomaniac nedir, nemfomanyak ne demek, uma thurman, lars von trier filmleri, antichrist, Nymphomaniac izle, itiraf, itiraf full izle, erotik film, drama